Közérdekű adatigénylésben keresi a választ a DK, hogy vajon önkormányzati pénzből kampányol-e a Fidesz – KDNP III. kerületi szervezete. Az októberi választásokra ugyanis nem költhetők adófizetői pénzek, a kampányköltségeket a pártoknak saját erőből kell előteremteniük – Óbudán azonban erős a gyanú, hogy a Fidesz a sajátjaként kezeli az önkormányzati médiafelületeket.
Nyolc kérdést tett fel a DK három képviselőjelöltje, Albert Eszter, Domonkos András és Miyazaki Jun az önkormányzatnak, amely augusztus 14-től kezdve tette elérhetővé az obuda.hu-n a Négy év című, 24 oldalas propagandafüzetet. Ez a címoldalán közöl öninterjút Bús Balázzsal, jelenlegi polgármesterrel, az ellenzéki vélemények azonban teljesen hiányoznak belőle. A Négy évből hiányzik az impresszum is, ugyanakkor a címlapon az önkormányzatra jellemző Óbuda – Közösséget építünk logó és szlogen található.
A propagandaanyag terjesztésre került a 66 700 példányban megjelenő, ingyenes, postaládákba bedobott Óbuda újság mellékleteként – az újság 2010 és 2012 között évi 60 millió forintot meghaladó támogatásban részesült. 2014. augusztus 21-től különböző kitelepüléseken, négy nappal az önkormányzati kampány hivatalos megkezdése előtt a Fidesz aktivistái ugyanezt a propagandát osztogatták. Ugyanezen a napon hívták fel a propagandaanyagra a figyelmet az önkormányzat hivatalos hírlevelében is.
A Fidesz által használt kitelepülőpultokon, a kerületi lakosok postaládáiba bedobott fideszes szóróanyagokon, illetve az egyes házakban elhelyezett liftreklámokon egységesen az Óbuda logó valamelyik variánsát és a Közösséget építünk szlogent használják. Ugyanez a logó látható egyes közintézményeken, mint például a Szent Margit Rendelőintézeten, vagy a kerület határát jelző üdvözlőtáblán a Kolosy téren, illetve az önkormányzati munkagépeken; sőt a helyi szervezésű eseményeken is ezt a logót használják.
„Ahogy nagyban, úgy kicsiben is ugyanazt a receptet követi a Fidesz” – jelentette ki Albert Eszter, a DK III. kerületi szervezetének elnöke. „Az áprilisi országgyűlési választásokon például a kormány által készített „Magyarország jobban teljesít” szlogent adta át aprópénzért a párt részére a kormány” – emlékeztetett a DK-s vezető arra az esetre, amelyben az eredetileg 150 millió adófizetői forintba került kormányzati design elemeket 200 000 forintért vásárolta meg a Fidesz saját használatra.
„Az óbudai összefogás programja címet viseli a polgármester úr szóróanyaga is” – teszi hozzá Miyazaki Jun, a DK III. kerületi kampányfőnöke. „Ezzel a lépéssel lényegében azon, a sajtóban kamupártok jelzővel illetett szervezetek stratégiáját követi, akik a valódi, demokratikus összefogás támogatóit kívánták megtéveszteni az áprilisi választásokon.”
Domonkos András szerint „A polgármester jelöltúr fedezékként használja az Óbuda-Békásmegyeri Önkormányzat arculatát, mintha megpróbálná eltussolni Fidesz-KDNP-s kötődését.”
A közérdekű adatigénylésben a képviselőjelöltek a propagandaanyag elkészítésének és terjesztéseinek költségétől kezdve az Óbuda-arculat használatának engedélyezésén át az önkormányzati média üzemeltetésével kapcsolatos költségéig bezárólag tettek fel kérdéseket, amelyekre 15 napon belül várnak választ.